no-img
بوک کده

دانلود PDF کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد 33 صفحه پی دی اف

بوک کده
توجه !

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
دانلود PDF کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد 33 صفحه پی دی اف
pdf
ژوئن 20, 2024
حجم فایل: 4MB
نویسنده: بوک کده
۲۵,۰۰۰ تومان

دانلود PDF کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد 33 صفحه پی دی اف


دانلود PDF کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد 33 صفحه پی دی افسایت بوک کده دانلود PDF کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد 33 صفحه پی دی اف را برای شما دوستان فراهم آورده است. سرطان پروستات یکی از شایع‌ ترین انواع سرطان در مردان است. پروستات یک غده کوچک در قسمت پایینی مجرای ادراری مردان است که برای تولید مایع منی و ایجاد انزال مهم است. علت اصلی سرطان پروستات هنوز مشخص نیست، اما عواملی مانند سن، ژنتیک، تغذیه نامناسب، عدم فعالیت جسمانی، تماس با مواد شیمیایی، تاریخچه خانوادگی سرطان پروستات و عوامل دیگر ممکن است نقشی در ایجاد این بیماری داشته باشند. با سایت بوک کده همراه باشید.

پی دی اف سرطان پروستات

کتاب حاضر، حاوی اطلاعاتی مفید درباره سرطان پروستات میباشد که با بورسی نشانه ها و علائم بروز آن، زمینه شناخت و درمان مربوط را فراهم میسازد.

دانلود پی دی اف مرتضی مدنی نژاد

در کتاب حاضر، پس از تعریف سرطان مباحثی همچون محل پروستات در بدن علل بروز سرطان پروستات علائم و عوارض سرطان پروستات راهکارهای درمانی شیوه های تشخیص عوارض پس از درمان و … به زبانی آسان نوشته شده است.

PDF سرطان پروستات

 چنان که خوانندگان پس از مطالعه آن به شناختی کافی و نسبی از این بیماری نایل خواهند شد. این کتاب به منظور اطلاع رسانی و پاسخ به پرسشهای بیماران مبتلا به پروستات و یا خانواده هایشان نوشته شده است.

کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد

اما به تنهایی پاسخگوی همه پرسشها و نیازهای درمانی نیست. شما می توانید سؤالهای تخصصی تر خود را با پرستارانی که مأمور رسیدگی به بیمار شما هستند و یا با پزشک متخصص مربوط، در میان بگذارید.

 

در انتها می توانید برای اطلاعات بیشتر کتاب تلفیق ورشکسته احمد معینی 137 صفحه را نیز مطالعه کنید.

 

فهرست مطالب کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد : 

 

بخش اول: سرطان چیست

بدن ما از ساختارهای بسیار ریزی تشکیل شده است که به آنها سلول می گویند. سلولها را با چشم عادی و غیر مسلّح نمی توان دید. گروههای سلول بافتها و اندامهای بدن ما را تشکیل میدهند و هر يك از آنها مانند مغز کبد، کلیه ها و ریه ها وظایفی مخصوص در سازواره بدن ما به عهده دارند. سلولها معمولاً خودسازی میکنند با نظم و ترتیبی خاص منقسم می شوند. هم رشد میکنند و هم مرمت و تعمیر بافتهای بدن را انجام میدهند. بیماریها میتوانند در این عمل حیاتی و طبیعی سلولها از راههای مختلف اخلال نمایند بعضی اوقات رشد بعضی از این سلولها از کنترل خارج و سبب برجستگی و رویش تومور میشود. تومورهای خوش خیم در ناحیه محدودی از بدن ما جای میگیرند و هنگامی که یکبار تحت درمان قرار گیرند که معمولاً این درمان عمل جراحی است مشکل دیگری برای بدن ایجاد نمی کنند.

بخش دوم: محل پروستات در بدن کجاست

پروستات غده کوچکی است به اندازه يك گردو که تنها در بدن مردان قرار داده شده است. محل آن در زیر مثانه و محاط بر اولین قسمت از لوله ادرار است. به عبارت دیگر لوله ادرار از وسط آن می گذرد. پروستات، مایع سفید رنگ و غلیظی از خود ترشح میکند و به هنگام انزال با منی مرد مخلوط می گردد و از طریق آلت تناسلی مرد به خارج دفع می گردد.

بخش سوم: چه چیزی سبب سرطان پروستات میشود

علت سرطان پروستات هنوز ناشناخته .است گو این که ممکن است ارتباط به تولید هورمون مردانه (تستوسترون داشته باشد. مردانی که بیضه آنان قبل از رسیدن به سن بلوغ قطع شده است بندرت ممکن است به این عارضه دچار شوند. خانواده هایی وجود دارند که چند نفر از اعضای آن سرطان پروستات داشته اند. این گفته کمی ثقیل است ولی ژنی که احتمال این فرضیه را زیاد میکند اخیراً کشف شده است تحقیقات بر روی این ژن هنوز ادامه دارد. ممکن است شما علاقه داشته باشید سابقه تاریخی یا خانوادگی سرطان در خانواده را با پزشک خود مطرح کنید.

بخش چهارم: علائم و عوارض سرطان پروستات چیست

علائم و عوارض تورم معمولی پروستات و سرطان پروستات بسیار به هم شبیه است. ممکن است عوارض زیر باشد:
-مشکل در دفع ادرار
-تكرر ادرار به ویژه در شب
-احساس این که هنوز مثانه تخلیه نشده است
-درد به هنگام دفع ادرار
-خون در ادرار
ممکن است شما تمام یا بعضی از این عوارض را داشته باشید و همین امر سبب شده باشد به پزشك مراجعه کنید سرطان پروستات ممکن است به استخوانها سرایت کند. بنابراین هر دردی که شما در پشت کفل و رانهای خود حس کردید باید آن را به پزشك خود گزارش دهید.

 

سوالات متداول:

  • آیا در این کتاب عوارض وعلائم سرطان پروستات ذکر شده است؟

پاسخ: بله،  در این کتاب عوارض وعلائم سرطان پروستات ذکر شده است.

  • آیا درمان های سرطان پروستات در این کتاب بیان شده است؟

پاسخ: بله، درمان های سرطان پروستات در این کتاب بیان شده است.

  • آیا بعد از درمان این بیماری باید برای چک آپ به نزد پزشک خود رفت؟

پاسخ: بله، بعد از درمان این بیماری باید برای چک آپ به نزد پزشک خود رفت و تحت نظر بود.

 

📚 😍 کتاب پیشنهادی

😍 چقدر خوشت اومد !


موضوعات :
پزشکی , سلامت

تصاویر پیش نمایش


دانلود PDF کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد 33 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد 33 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد 33 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد 33 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب سرطان پروستات مرتضی مدنی نژاد 33 صفحه پی دی اف-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *