no-img
بوک کده

دانلود PDF کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا 577 صفحه پی دی اف

بوک کده
توجه !

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
دانلود PDF کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا 577 صفحه پی دی اف
pdf
جولای 6, 2024
حجم فایل: 30MB
نویسنده: بوک کده
۷۴,۰۰۰ تومان

دانلود PDF کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا 577 صفحه پی دی اف


دانلود PDF کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا 577 صفحه پی دی اف

سایت بوک کده دانلود PDF کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا 362 صفحه پی دی اف را برای شما دوستان فراهم آورده است. معمولاً هر دوران تحول یک سری نابسامانیها و گرفتاریهایی در بردارد اما فقر و درماندگی مستمندان انگلستان بخصوص در نواحی روستایی کاملاً علاج پذیر بود. حیثیت دستگاه سلطنتی خدشه دار شده بود و تنها یک روز پس از پیروزی برفرانسه در سال ۱۸۱۴) نایب السلطنه در خیابانها مورد بی احترامی و تمسخر مردم قرار گرفت. با سایت بوک کده همراه باشید.

پی دی اف تاریخ انگلستان

پس از دوران یخبندان جانوران در جستجوی شکار، به سوی سرزمین کنونی بریتانیا راهی گشتند و در پی آنان شکارچیانی که ردشان را تعقیب میکردند نیز خاک اروپا را پشت سر گذارده وارد این جزایر شدند. تنگه هایی که جزیره بریتانیا را از خاک اصلی اروپا جدا مینمایند علیرغم عرض و عمق کم شان نقشی حساس و تعیین کننده در سرنوشت این سرزمین ایفا نموده اند

دانلود پی دی اف آندره موروا

بریتانیا آنقدر از اروپا فاصله ندارد که از تأثیر آداب و اخلاق و رسوم آن مصون بماند. در حقیقت جزیره بودن بریتانیا را باید بیشتر یک پدیده مصنوعی دانست تا یک واقعیت طبیعی در آغاز تاریخ سرزمین انگلستان همچون دیگر سرزمین ها، به راحتی مورد تهاجم قرار میگرفت. در آن روزگاران، جامعه انگلیس جامعه یی شبانی بود و اهالی آن از این راه روزگار میگذراندند. تنها پس از گذشت سالیان متمادی و در پی آنکه به دفاع نیرومند دریایی دست یافت، انگلستان توانست خواص جزیره بودن خویش را دریابد و از آن پس بود که در پناه یک نیروی عظیم دریایی، فارغ از بیم تهاجم مهاجمین به امور غیر نظامی خویش پرداخت.

PDF تاریخ انگلستان

متأسفانه دست یافتنی ترین نقاط انگلستان، سرزمینهای کم ارتفاع جنوب شرقی آن است که دقیقاً مقابل اروپا قرار دارد. هرگاه شیب زمین به سوی دیگر بود و یا نخستین دریانوردان سلتی و اسکاندیناوی پایی، در تهاجمات اولیه خویش به کوههای غیر قابل عبور بر میخوردند، مسلماً سرنوشت این سرزمین به گونه یی دیگر رقم زده میشد. لیکن کشتی های جنگی متجاوزین به کمک مد، تا انتهای باتلاقهای مستور پیش میآمد و تجاوزگران به راحتی میتوانستند در پناه کوههای سهل العبور و گچی، بی هیچ هراسی از باتلاقها و جنگلها به گشت و گذار در این سرزمین بپردازند.

کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا

انگلیس مردمانی میخواره پرخور و خوشگذران بودند در حالی که فرانسویان حتی در کاخ های مجلل خویش بسیار بی پیرایه زندگی می کردند. در عوض بعنوان نقطه مثبت میتوان به سخاوتمندی انگلیس ها اشاره کرد اینان کمتر به فکر انباشتن کیسه های خود بودند در حالی که نرمان ها همواره در فکر زراندوزی بوده و در این راه رعایای خود را تحت فشار قرار می دادند و هرگاه منافعشان ایجاب میکرد حتی پادشاه را نیز برکنار میکردند. شخص پادشاه نیز در این امر از زیردستان خود چیزی کم نداشت و همواره املاک خود را به بالاترین قیمت اجاره می داد

 

فهرست مطالب کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا : 

 

فصل اول: از آغاز تا هجوم نرمان ها

این سخن بولینگ بروک» که «ما باید همواره در نظر داشته باشیم که در آن واحد، هم جزء اروپا هستیم و هم همسایه آن به بهترین وجهی بیانگر موقعیت خاص جغرافیایی انگلستان میباشد. نزدیکی انگلستان به اروپا به قدری است که از کرانه های «کاله» به راحتی میتوان تخته سنگهای سفید رنگ دوور» را تشیخص داد که هر تجاوزگری را وسوسه مینماید.

فصل دوم: چیرگی نرمانها و پی آمدهای آن

«ویلیام» در انگلستان پس از تاجگذاری وضعیتی سردرگم داشت. وی اصرار داشت که در ظاهر پادشاهی قانونی باشد. بدین منظور خود را از خاندان سلطنتی انگلستان می خواند و می کوشید دست به اقدامی برخلاف رسوم رایج نزند. ولی واقعیت غیر از این بود چرا که بهر حال او فاتحی بود با پنج شش هزار سپاهی آزمند که به همه آنها وعده زمینهایی را داده بود که می بایست از مالکین اصلی آنها بازستاند.

و…

 

فصل هفتم: از آریستوکراسی تا دمکراسی

یک جنگ طولانی – حتی اگر با پیروزی خاتمه یابد. معمولاً نخست یک دوران آرامش کوتاه مدت و سپس یک دوران بی نظمی و آنارشی به دنبال می آورد ملتی که برای بدست آوردن پیروزی به فداکاریهای بزرگ دست زده است، توقع پاداشهای بزرگ نیز دارد. اما بهم خوردن غیر طبیعی اوضاع در زمان جنگ، موجب بروز یک بحران اقتصادی میگردد که می تواند خیلی زود جنبه های سیاسی پیدا کند. فاصله زمانی بین سالهای ۱۸۱۶ تا ۱۸۲۱ را باید برای انگلستان سالهای شومی دانست نرخها پس از جنگ به سرعت تنزل کرد، بهای گندم که به یکصد و بیست شلینگ (۶) لیره) برای هر بیست و هشت رطل رسیده بود

 

سوالات متداول:

  • پس از دوران یخبندان جانوران به کجا رفتند؟

پاسخ: پس از دوران یخبندان جانوران در جستجوی شکار، به سوی سرزمین کنونی بریتانیا راهی گشتند.

  • دست یافتنی ترین نقاط انگلستان کجا بود؟

پاسخ: دست یافتنی ترین نقاط انگلستان، سرزمینهای کم ارتفاع جنوب شرقی آن است که دقیقاً مقابل اروپا قرار دارد. هرگاه شیب زمین به سوی دیگر بود و یا نخستین دریانوردان سلتی و اسکاندیناوی پایی، در تهاجمات اولیه خویش به کوههای غیر قابل عبور بر میخوردند.

 

 

😍 چقدر خوشت اومد !


موضوعات :
تاریخ

تصاویر پیش نمایش


دانلود PDF کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا 577 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا 577 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا 577 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا 577 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب تاریخ انگلستان آندره موروا 577 صفحه پی دی اف-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *