no-img
بوک کده

دانلود PDF کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی 512 صفحه پی دی اف

بوک کده
توجه !

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
دانلود PDF کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی 512 صفحه پی دی اف
pdf
جولای 6, 2024
حجم فایل: 10MB
نویسنده: بوک کده
۷۴,۰۰۰ تومان

دانلود PDF کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی 512 صفحه پی دی اف


دانلود PDF کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی 512 صفحه پی دی اف

سایت بوک کده دانلود PDF کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی 512 صفحه پی دی اف را برای شما دوستان فراهم آورده است. آن دسته از صاحب نظرانی که قلمرو مطالعه آنان تاریخ تطبیقی است و ادعای برداشتن گامی مهم در جهت تکامل روش شناسی تاریخ تطبیقی جوامع را با ارائه نظریه ای خاص در مورد فئودالیسم در سر دارند با سایت بوک کده همراه باشید.

پی دی اف تکامل فئودالیسم در ایران

بنابراین، محتوای هر مطالعه علمی و تاریخی بررسی دقیق فعالیت های اقتصادی می باشد؛ و مطالعه اقتصادی کلید درک کل پویش تکامل اجتماعی – درگذشته و حال . است. چرا که تاریخ تکامل اجتماعی در وهله نخست تاریخ تکامل تولید، وسایل تولید، و به اختصاره تاریخ تکامل نیروهای عامل و روابط انسانها در تولید است. نتیجه آن که برداشت علمی از تاریخ مستلزم رعایت چند نکته اساسی است.

دانلود پی دی اف فرهاد نعمانی

هدف اساسی و مهم هر مطالعه تاریخ اقتصادی باید تکامل روشهای مورد استفاده در تولید در مراحل مختلف تاریخی باشد. چنین مطالعه ای گذشته از بررسی تاریخی اقتصادی انضمامی، باید متضمن تصویری تاریخی و انضمامی از قوانین حاکم بر تولید و اقتصاد جامعه باشد. این قوانین شالوده درک قوانین تکامل جامعه را تشکیل می دهند. از سوی دیگر، مطالعه تاریخ اقتصادی باید بر تمامی حقایق و تبیین قوانین عمومی علم اجتماعی روشنی افکند.

PDF تکامل فئودالیسم در ایران

هدف دیگری که خود مهمترین وسیله نیل به هدف مذکور در بالا می باشد. مطالعه واقعیتهای تاریخی انضمامی در حوزه تکامل اقتصادی یک جامعه و در مراحل مختلف تحول آن است. قوانین حاکم بر انگاره ها و طرق تکامل اقتصادی کشورهای مختلف در ادوار مختلف تاریخی مشتر کند، اما در عین حال این انگاره ها و طرق تکامل در هر مورد از چنان و یژگیهایی برخوردارند که نمیتوان بجای مطالعه انضمامی صرفاً به مطالعة علم اجتماع بطور اعم» پرداخت و آن را بدان محدود ساخت. در چنین حالتی ضروری است که خصایص فردی و انضمامی هر جامعه در هر مرحله ای از تاریخ آن مورد تحلیل قرار گیرد. در واقع شالوده هر تصمیمی در مورد پدیده های اقتصادی – اجتماعی در همین مطالعة انضمامی اقتصادی – اجتماعی منفرد قرار دارد. این امر تنها هنگامی امکانپذیر است که از انبوه مصالح تاریخی استفاده شود.

کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی

به هرگونه از نظرگاه روش شناسی علمی مشخص ساختن یک نظام اقتصادی اجتماعی از طریق برخی از خصایص نهادها با روابط آن کاری نارو است چرا که نظامهای اقتصادی اجتماعی را که عرصه وجودی هر یک از آنها مرحله تاریخی خاصی می باشد، تنها بر پایه تفاوتهای کیفیی که از نظر روابط انسانها در تولید بین آنها وجود دارد، می توان مشخص کرد. پس بجای تأکید بر نهادها و روابط اجتماعی خاصی و در عوض تحلیلی خرد از این نهادها و پاره ای از روابط اجتماعی بیش از همه باید روابط انسانها در تولید را مورد مطالعه قرار دهیم و آنگاه بر اساس تصویر گسترده و روشنی که فراهم می آید به بررسی روابط اجتماعی نهادهای مذکور و نیز انگارهای مختلفی که در جامعه وجود دارند، بپردازیم.

 

در انتها می توانید برای اطلاعات بیشتر کتاب معجزه ذهن اکرم شکر زاد 185 صفحه را مطالعه کنید 

 

فهرست مطالب کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی : 

 

بخش اول: مسائل نظری و روش شناسانه

گذشته از این بسیاری از این متفکران در مطالعه خویش فعالیت و نقش مردم یعنی فعالان اقتصادی را در ساختن تاریخ نادیده گرفته اند. تاریخ شناسی متعارف دست آخر عبارتست از گردآوری واقعیت های تاریخی به وسایل مختلف بدست دادن تصویری از مراحل خاص پویش تاریخی و نیز توصیف صرف آن در حالی که مطالعه علمی تاریخ بررسی همه جانبه پویش پیدایش تکامل و تلاش ساختهای اقتصادی – اجتماعی و همه گرایشهای متضاد در این ساختها را ایجاب میکند. در این مطالعه درگیریهای مذکور با در نظر گرفتن شرایط تولید و روابط گروههای مختلف اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد، و کوشش می شود تا از برخورد ذهنی افراطی و دلخواه در انتخاب و تفسیر انگارهای «راهنماء اجتناب گردد. و ریشه تمام انگارها با در نظر گرفتن مقتضیات واقعی زندگی انسانها کاویده شود.

بخش دوم: شیوه تولید فئودالی در اروپا

آفرینان و تاریخ شناسان متعارف است زاده اولویت منطقی و تاریخی اساسی ترین نیاز انسان و جامعه، یعنی زیست فیزیکی میباشد. انگارها نهادهای اجتماعی آداب و رسوم و گرایشهای ذهنی افراد جامعه نیز متاثر از روابط انسانها در تولیداند. پدیده های سیاسی و اجتماعی پدیده های مستقلی نبوده اثر و نقش آنها در چهارچوب نظام اقتصادی اجتماعی خاصی که جزئی از آن را می سازند تبیین پذیر است

و…

 

بخش چهارم: ملاحظاتی راجع به دو مساله در تاریخ ایران

این نهادها و روابط اجتماعیی که تاریخ شناسان و نظریه آفرینان مذکور بیشترین توجه خود را بدان معطوف ساخته اند، مدام در معرض دگرگونی قرار دارند و هر نظریه تاریخی میبایست قادر به تبیین چنین دگرگونیی باشد. در حالی که آنچه از خلال ارزیابی این نظریه ها میتوان دریافت آنست که نظریه های فوق توانایی تبیین دگرگونیهایی را که در نهادهای اقتصادی اجتماعی فئودالیسم پدید آمده اند. ندارند. تنها باید به این بسنده کرد که در نظریات پژوهندگان مذکور ویژگیهای اجتماعی و گاه اقتصادی معینی مستقل از پدیده های اقتصادی اجتماعی اساسی این نظام، مبنای تعریف آنان از فئودالیسم قرار می گیرند.

 

سوالات متداول:

  • محتوای هر مطالعه علمی و تاریخی چیست؟

پاسخ: محتوای هر مطالعه علمی و تاریخی بررسی دقیق فعالیت های اقتصادی می باشد؛ و مطالعه اقتصادی کلید درک کل پویش تکامل اجتماعی – درگذشته و حال . است.

 

 

😍 چقدر خوشت اومد !


موضوعات :
ایران

تصاویر پیش نمایش


دانلود PDF کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی 512 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی 512 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی 512 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی 512 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب تکامل فئودالیسم در ایران فرهاد نعمانی 512 صفحه پی دی اف-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *