no-img
بوک کده

دانلود PDF کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی 72 صفحه پی دی اف


بوک کده
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
دانلود PDF کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی 72 صفحه پی دی اف
pdf
جولای 14, 2024
حجم فایل: 1MB
نویسنده: بوک کده
۲۵,۰۰۰ تومان

دانلود PDF کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی 72 صفحه پی دی اف


دانلود PDF کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی 72 صفحه پی دی افسایت بوک کده دانلود PDF کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی 72 صفحه پی دی اف را برای شما دوستان فراهم آورده است. با خواندن کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن متوجه می شوید که بسیاری از کشفیات و نظریات علمی که انسان کشف کرده است، در قرآن نیز وجود دارد و بطور اختصار به آنها اشاره شده است. نشان می دهد که بزرگ ترین کشفیات علمی بشر در قرآنی که حدود ۱۴۰۰ سال پیش نازل شده، آورده شده است. با سایت بوک کده همراه باشید.

پی دی اف معجزات علمی و تاریخی قرآن

خداوند بزرگ را بسیار شاکر و سپاسگزارم که توفیق انجام کاری در حوزه قرآن را به این حقیر داد. هنوز مدت زیادی از آشنایی من با موضوع معجزات قرآن نمیگذرد برای سالهای طولانی و در زمان دانش آموزی میشنیدم که قرآن معجزه است.

دانلود پی دی اف پویا عزیزی

ولی همیشه برایم نامفهوم بود که معجزه بودن قرآن یعنی چی؟ تا اینکه در حدود شش ماه پیش و به صورت اتفاقی در اینترنت با سایتهایی آشنا شدم که معجزات علمی قرآن را نشان میدادند یعنی نشان میدادند که بسیاری از کشفیات و مطالب علمی که توسط بشر در قرن اخیر کشف شده است

PDF معجزات علمی و تاریخی قرآن

در قرآن ذکر شده است بعد از آشنایی با اینگونه مطالب، درک معجزه بودن قرآن برایم آسانتر شد از آنجایی که تاثیر این مطالب برای خود و خانواده ام بسیار زیاد بود لذا تصمیم گرفتم تا از روی مطالب موجود در کتب و سایتها جزوه ای منسجم تهیه کنم تا اولا برای کسانی که نمیتوانند به صورت طولانی مدت دسترسی به اینترنت داشته باشند

کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی

مطالب را از اینترنت بخوانند مفید باشد و هم اینکه معجزات قرآنی که قطعیت بیشتری دارد را گردآوری کنم و از بیان معجزاتی که خیلی قطعیت ندارد و یا هنوز میبایستی منتظر گذر زمان و تحقیقات بیشتر بود صرفنطر شود مطلبی که دوست دارم حتما به آن اشاره کنم این است که…

 

در انتها می توانید برای اطلاعات بیشتر کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران علی حاتمی را نیز مطالعه کنید.

 

فهرست مطالب کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی : 

 

بخش اول: پیدایش کائنات و جهان

تا اواسط قرن بیستم چنین تصور میشد که جهان به صورت نامحدود بوده و همیشه وجود داشته و تا ابد نیز وجود خواهد داشت مطابق این ،نظریه کائنات ثابت بوده و اول و آخر ندارد. این نظریه که جهان را بر پایه مجموعه ای از مواد ثابت و غیر قابل تغییر میدانست موجب پدیدار شدن فلسفه ماده گرایی ماتریالیسم گردید که در نتیجه وجود خالق را انکار میکرد در حالیکه علم قرن بیستم فرضیه کائنات ثابت را رد کرد اکنون ما در قرن ۲۱ قرار داریم و طلوع جدیدی در انتظار ماست. تابحال تجربیات و مطالعات بسیاری انجام گردیده و ثابت شده است که جهان آغازی داشته است. برخلاف عقیده ی ماتریالیستها جهان ثابت و معین نیست و همیشه در حال حرکت تغییر و توسعه میباشد. مطالعات دانشمندان کیهانشناسی نشان میدهد که جهان در یک لحظه با یک انفجار بزرگ از هیچ به وجود آمده است. دانشمندان فیزیک نجومی به این نتیجه رسیده اند که تمامی کائنات همراه با ابعاد مادی و زمانی خود در اثر یک انفجار بزرگ در یک نقطه big bang ایجاد شده است. این انفجار در حدود ۱۵ میلیارد سال پیش رخ داده است قبل از انفجار بزرگ هیچ کهکشان ستاره و سیاره ای وجود نداشته است. تمام کائنات اعم از ،زمین ،ماه خورشید منظومه شمسی کهکشان راه شیری و میلیاردها کهکشان و ستاره و سیاره و قمر ،دیگر در آغاز آفرینش همه به هم فشرده و در یک نقطه ی بسیار بسیار کوچک با چگالی فوق العاده و دمای بسیار بالا مجتمع بودند تصور آن کمی سخت به نظر میرسد.

بخش دوم: توسعه و انبساط جهان

تا اوایل قرن بیستم دانشمندان بر این نظر بودند که جهان همیشه ثابت بوده و از ازل تا ابد و موجود بوده و خواهد بود در حالی که مشاهدات و محاسبات جدید نشان داد که جهان آغازی داشته در حال توسعه میباشد در شروع قرن بیستم الکساندر ،فریدمن فیزیکدان روسی و جرج لمیتر ستاره شناس بلژیکی محاسبه کردند که جهان در حرکت مداوم بوده و توسعه مییابد فریدمن با استفاده از معادلات نسبیت عام اینشتین نشان داده بود که ،جهان برخلاف تصور موجود ایستا نیست بلکه باید همانند یک بادکنک در حال انبساط .باشد این اطلاعات توسط مشاهدات انجام شده در سال ۱۹۲۹ تائید گردید ادوین هابل منجم آمریکایی توسط تلسکوپ خود مشاهده کرد که ستاره ها و کهکشانها مداوما از یکدیگر دور می.شوند این بزرگترین کشف در علم نجوم بود هابل در حین مشاهدات خود دریافت نور ستاره ها با زیاد شدن فاصله شان به سمت قرمز شدن مایل می.شود مطابق قوانین فیزیک ستاره ای که به سمت ما می آید نور آن به سمت رنگ بنفش مایل میشود.

بخش سوم: پایان جهان و انقباض بزرگ

همانطور که گفته شد خلقت جهان با یک انفجار بزرگ آغاز شده است از آن لحظه به بعد جهان همیشه در حال انبساط بوده و .هست دانشمندان میگویند وقتی جرم جهان به قدر کافی زیاد شود بالاخره انبساط جهان به پایان میرسد و نیروی جاذبه موجب انقباض و فرورفتن جهان در خودش می- شود. عقیده بر این است که جهان در حال انقباض در نهایت به یک حرارت شدید منتهی میشود. این انقباض به نام انقباض عظیم یا big crunch شناخته میشود آناتاکالوش و اندری لینر اساتید فیزیک دانشگاه استانفورد درباره این موضوع چنین نوشته اند: جهان نهایتا انقباض نموده و از بین میرود تمام چیزهایی که ما میبینیم و نمیبینیم انقباض نموده و به یک نقطه کوچکتر از پروتون تبدیل میشوند عینا مانند این است که ما در یک سوراخ سیاه باشیم ما دریافتیم که تلاشها برای تشریح انرژی تاریک پیش بینی میکند که این انرژی تدریجا منفی شده و باعث بی ثباتی جهان انقباض و بالاخره نابودی آن میگردد فیزیکدانها میدانند که انرژی تاریک میتواند منفی شده و جهان در آینده بسیار دور دچار نابودی شود حال ممکن است که در حال حاضر ما نه در شروع دوران حیات جهان بلکه در اواسط آن قرار داشته باشیم فرضیه big crunch می گوید: جهانی که به وسیله انفجار بزرگ از یک نقطه آغاز و توسعه یافته است در نهایت رو به نابودی و انقباض گذاشته تا اینکه تمام جرم خود را از دست داده است.

بخش آخر: میزان دقیق برای هر چیزی در جهان

فلسفه ماتریالیسم ادعا نمود که تمام سیستمها در طبیعت و جهان مثل ماشینهایی خود بخود فعالیت دارد و نظم موجود در آنها یک پدیده تصادفی میباشد در حالیکه امروزه بر مبنای اطلاعات علمی اشتباه بودن این فلسفه نشان داده شده است اکتشافات قرن بیستم در عرصه علم نجوم نشان داد که جهان و حیات هر دو آفریده شدهاند فرضیه انفجار بزرگ ثابت نمود که جهان از هیچ آفریده شده است. اکتشافات اخیر نشان میدهد که یک توازن و میزان دقیق و بسیار لطیف در جهان مادی وجود دارد که فلسفه ماتریالیسم که مبتنی بر وجود جهانی با نظام طبیعی تصادفی است را رد میکند با نگاه به شرایط لازم برای حیات میبینیم که تنها کره زمین واجد این شرایط می.باشد. شرایط بیشماری برای بقای حیات بشر ضروری است.

سوالات متداول:

  • این کتاب شامل چه چیزی میباشد؟

پاسخ: این کتاب در مورد معجزات علمی و تاریخی قران سخن میگوید.

  • چه چیزی باعث شعله ور شدن انقلاب در ایران شد؟

پاسخ: دخالت های آمریکا در ایران باعث شعله ور شدن آتش انقلاب شد.

  • آیا در مورد جنسیت فرزند در این کتاب سخن به میان آمده است؟

پاسخ: بله، در مورد جنسیت فرزند در این کتاب سخن به میان آمده است

 

📚 😍 کتاب پیشنهادی

کتاب ناقرآنی ها احمد معینی

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

😍 چقدر خوشت اومد !


موضوعات :
دین , علمی

تصاویر پیش نمایش


دانلود PDF کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی 72 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی 72 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی 72 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی 72 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب معجزات علمی و تاریخی قرآن پویا عزیزی 72 صفحه پی دی اف-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *