no-img
بوک کده

دانلود PDF کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی 289 صفحه پی دی اف

بوک کده
توجه !

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
دانلود PDF کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی 289 صفحه پی دی اف
pdf
جولای 30, 2024
حجم فایل:6MB
نویسنده:بوک کده
۳۰,۰۰۰ تومان

دانلود PDF کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی 289 صفحه پی دی اف


دانلود PDF کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی 289 صفحه پی دی اف

سایت بوک کده دانلود PDF کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی 289 صفحه پی دی اف را برای شما دوستان فراهم آورده است. از آغاز دهه 1260 موج نفت در ایران پدید آمد این موج تا چند دهه اوضاع سیاسی اقتصادی و بعضا اجتماعی ایران را متاثر کرد و شرایطی را موجب گشت که برون رفت از آن را با دشواری ممکن ساخت پدید آورندگان این موج را به  سه قدرت خارجی آن روزگار یعنی انگلستان روسیه و امریکا تشکیل می دانند.با سایت بوک کده همراه باشید.

پی دی اف موج نفت

نفت خام یا پترولیوم مایعی غلیظ و قابل اشتعال به‌رنگ قهوه‌ای سیر یا سبز تیره یا سیاه است که در لایه‌های بالایی بخش‌هایی از پوسته کره زمین یافت می‌شود. نفت شامل آمیزه پیچیده‌ای از هیدروکربن‌هایی گوناگون است بیش‌تر این هیدروکربن‌ها از زنجیره آلکان هستند؛ ولی ممکن است از دید ظاهر، ترکیب یا خلوص تفاوت‌های زیادی داشته باشند. نفت را طلای سیاه می نامند نفت جز سوخت‌های فسیلی به حساب می‌آید و تجدید ناپذیر است.

 

دانلود پی دی اف احمد راسخی لنگرودی

نفت مایعی است که عمدتاً از دو عنصر آلی هیدروژن و کربن تشکیل شده و دارای مقادیر کم‌تری از عناصر سنگین مانند نیتروژن، اکسیژن و گوگرد می‌باشد و به‌صورت طبیعی در زیر زمین و به‌صورت استثنایی در روی زمین بصورت چشمه یافت می‌شود نفت‌هایی که وزن مخصوص، گرانروی و چگالی پایینتری دارندنفت سبک و نفت‌هایی که وزن مخصوص، گرانروی و چگالی بالاتری دارند نفت سنگین نامیده می‌شوند. نفت‌هایی که گوگرد آن‌ها کمتر است نیز نفت شیرین و نفت‌های دارای گوگرد بیشتر نفت ترش نامیده می‌شوند که معمولاً نفت‌های میادین جوان، به دلیل پختگی اندک، سنگین‌تر هستند و میزان گوگردشان بالاست

PDF موج نفت

اولین چاه اکتشافی مدرن نفت در سال ۱۷۴۵ در فرانسه و اولین چاه استخراج نفت توسط کلنل دریک در سال ۱۸۵۹ در پنسیلوانیا حفاری شد. با توسعه و پیشرفت تکنولوژی حفاری در اواسط قرن نوزدهم و تکنولوژی تقطیر و پالایش نفت در اواخر قرن نوزدهم و استفاده از آن در موارد غیر سوختی، جهش حیرت‌آوری بوجود آمد. بطوری‌که امروزه صنایع پتروشیمی نفش اساسی و بنیادی در رفع نیاز عمومی جامعه به عهده دارد.

کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی

نفت خام حالت روغنی دارد و به شکل‌های جامد (قیر‌های نفتی) و مایع دیده می‌شود. برخی اوقات به تمام اشکال نفت هیدروکربن نیز گفته می‌شود. اگر نفت در لایه‌ای رسوبی جمع گردد به‌آن محل «حوضچه نفتی» می‌گویند از مجموع چندین حوضچه نفتی، یک «میدان نفتی» حاصل می‌شود. به سنگ متخلخل دربرگیرنده نفت که قابلیت تولید نفت را داشته باشد، «سنگ مخزن» می‌گویند.

 

در انتها می توانید برای اطلاعات بیشتر کتاب در زمینه ایران شناسی چنگیز پهلوان 418 صفحه را نیز مطالعه کنید.

 

فهرست مطالب کتاب شش کلاه تفکر آذین آریان فر

فصل اول:نخستین امتیاز نفت

تا قبل از حفر نخستین چاه نفتی به کمک وسایل جدید حفاری، این ماده مهم فقط از چشمه‌های سطحی نفت، یا چاه‌های کم عمق که به وسیله دست حفر می‌شد، استخراج می‌گردید و موارد استفاده از نفت خام نیز محدود بود. از زمان پیدایش نفت تا امروز فعالیت‌های اکتشافی برای کشف ذخایر جدید نفت و گاز و تأمین تقاضای بازار‌های نفت و همچنین جایگزینی حجم‌های تولید شده، بصورت مستمر در جریان است. امروز با پیشرفت تکنیک‌های اکتشافی جدید، دقت فعالیت‌های اکتشافی بیشتر شده و شانس بیشتری برای موفقیت وجود دارد، اما با وجود این پیشرفتها، اکتشاف هنوز بصورت یک فعالیت با ریسک بالا باقی مانده‌است، زیرا قدیمی‌ترین نظریه برای اکتشاف نفت، نظریه طاقدیس (Anticline Theory) است.

فصل دوم:امتیازی که موضوع بحث محافل سیاسی جهانی شد

کاربرد این نظریه برای یافتن نفت در قله طاقدیس‌ها ابزار موفقی بود. این نظریه به عنوان نظریه اصلی برای اکتشافات مهم نفتی در بسیاری از نقاط دنیا از جمله مسجد سلیمان ایران مورد استفاده قرار گرفت. نفت در سال ۱۸۸۰ در رسوبات دریایی پنسیلوانیا کشف شد که ارتباطی با ساختار‌های طاقدیسی نداشت و تجمع نفت و ایجاد نفت‌گیر صرفاً ناشی از تغییر رخساره رسوبات بود؛ بنابراین مشخص شد که ذخایر نفتی می‌توانند در حوزه‌های غیر چین خورده هم وجود داشته باشند. در نتیجه مفهوم نفت‌گیر‌های چینه‌ای (Stratigraphic Traps) با این کشف وارد عرصه مفاهیم نفت شد. تا اواسط دهه ۱۹۲۰، تهیه و استفاده از نقشه‌های سطحی و طاقدیس‌ها ابزار اصلی اکتشافات نفتی بود و یافتن نفت‌گیر‌های چینه‌ای به صورت تصادفی رخ می‌داد. یک منطقهٔ انتخاب شده را با مطالعهٔ نمونه‌های سنگی و لرزه‌نگاری مشخص می‌کنند.

فصل سوم:ورود قدرت های دیگر به عرصه نفت ایران

اندازه‌گیری‌ها انجام می‌شود و اگر مکان از نظر میزان ذخیره نفت موجود و ملاحظات اقتصادی، موفقیت‌آمیز باشد، حفاری آغاز می‌شود. بالای چاه ساختاری به نام «دکل حفاری» برای جادادن وسایل و لوله‌های مورد استفاده در چاه ساخته می‌شود. زمانی که حفاری تمام می‌شود، پس از تکمیل چاه حفرشده، یک جریان ثابتی از نفت را به سطح زمین خواهد آورد. به سنگ‌هایی که غالباً از سنگ‌های رستی (شیل) یا انیدریت تشکیل‌شده و خاصیت پلاستیک دارند و قسمت بالایی مخزن نفت همانند پوششی قرار می‌گیرند، «سنگ پوششی» گفته می‌شود.

سوالات متداول:

. آیا در کتاب موج نفت از کشور های خارجی دالت داشتند؟

پاسخ:بله  3قدرت خارجی که بنام کشورهای انگلستان/روسیه/امریکا

. موج نفت از چه دهه ای در ایران پدید آمد؟

پاسخ: از آغاز دهه 1260 موج نفت در ایران پدید امد

 . در کتاب موج نفت از مصارف فراورده های نفتی توضیح دهید؟

مصارف فراورده‌های نفت عبارت است از حمل و نقل، تامین گرما و روشنائی و ایجاد برق و زمینه‌های دیگر.
مشتریان احتیاجات خود را از مراکز و انبار‌های توزیع که به آن‌ها (پایانه) یا (انبار) نامیده می‌شود دریافت می‌کنند نــفــت عــمــدتــا بــه عــنــوان مــاده 

 

شیوه تهیه و استفاده توی سایت بوک کده چگونه است؟

بر روی گزینه افزودن به سبد خرید کلیک کنید بعد طی مراحلی و پرداخت وجه از طریق کارت های شناسه محصول برای دانلود آماده خواهد شد پس از محصول دریافت شده پرینت تهیه نمایید اگر در خرید اینترنتی مشکل دارید از طریق کانال بوک کده و پوزر ارتباط با ما اطلاع دهید تا از طریق کارت به کارت محصول را تهیه نمایید.

 

 

😍 چقدر خوشت اومد !


موضوعات :
بوک کده

تصاویر پیش نمایش


دانلود PDF کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی 289 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی 289 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی 289 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی 289 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب موج نفت احمد راسخی لنگرودی 289 صفحه پی دی اف-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *