no-img
بوک کده

دانلود PDF کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان 201 صفحه پی دی اف

بوک کده
توجه !

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
دانلود PDF کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان 201 صفحه پی دی اف
pdf
آگوست 9, 2024
حجم فایل: 4MB
نویسنده: بوک کده
۳۰,۰۰۰ تومان

دانلود PDF کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان 201 صفحه پی دی اف


دانلود PDF کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان 201 صفحه پی دی افسایت بوک کده دانلود PDF کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان 201 صفحه پی دی اف را برای شما دوستان فراهم آورده است. این کتاب بر روی هنر و کوبیسم تمرکز دارد. ماتیس تأثیر پیکاسو و ژرژ براک را بر توسعه کوبیسم بررسی می کند و نقش مهمی را که این جنبش در تغییر رویکرد هنرمند به فرم و فضا ایفا کرد، بررسی می کند. این تکنیک ها و ابزارهای جدید در هنر را بررسی می کند. ماتیس در مورد تکنیک های دیجیتال و ترکیب رنگ های مختلف صحبت می کند و تاثیر این نو آوری ها را در خلق آثار هنری بررسی می کند. با سایت بوک کده همراه باشید.

پی دی اف دانشنامه نقاشی جلد 4

امپرسیونیسم حاصل «تحلیل» است اما مکاتب پیشین نتیجه تلفیق و آمیختگی بودهاند. ادراک امپرسیونیستی تا آنجایی که رنگها را نه به عنوان کیفیات مشخص وابسته به چیزی ،خاص بلکه به مثابه پدیدههای غیر جسمانی، غیر مادی و مجرد می نمایاند.

دانلود پی دی اف دانشنامه نقاشی جلد 4

امپرسیونیسم یک هنر شهری است و نقاشی را از روستا به شهر کشاند. ساده ترین فرمولی که میتوان امپرسیونیسم را به آن تعبیر کرد ارجحیت لحطه بر «ایستایی و سکون» و «استمرار» است.

PDF دانشنامه نقاشی جلد 4

تقویت این احساس که هر پدیده یک احساس و یک طرح تکرار ناپذیر و موجی است که در بستر زمان می لغزد. بازسازی کنش ذهنی به جای واقعیت ذهنی…

کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان

بازنمایی ،نور ،فضا هوا تجزیه رنگ های شاخص به تونالیته ها بازی انعکاس نور و سایه روشن ها ضربه های شتاب زده ناپایدار و تند قلم مو بیانگر آن احساس واقعیت پویا و پیوسته در حال تغییر امپرسیونیسم است.

 

در انتها می توانید برای اطلاعات بیشتر کتاب دانشنامه نقاشی جلد 3 جمعی از نویسندگان 201 صفحه را نیز مطالعه کنید.

 

فهرست مطالب کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان : 

 

بخش اول:

«بتربری» متولد ۱۹۷۱ در لندن است هرچند اگر به حافظه تاریخی خود مراجعه کنیم هنرمند دیگری نیز با نام «پیتربری وجود دارد که متولد بودابست است و البته بعدها به لندن و سپس برلین نقل مکان میکند؛ کنتراکتیویستی که بیشتر تحت تأثیر زیبایی شناسی با هاوس کار می کرد. در یک پس رفتی بورخسی توه او فارغ التحصیل کالج چلسی در سال ۲۰۰۳ که قبل از آن ۸ سال را به قول خودش در برهوت سیر کرده بود به میزان زیادی تحت تأثیر پدربزرگ است به هر حال دغدغه واقعیات را کنار می گذاریم طراحیهای پیتر بری جوان شاید در بردارنده انعکاسی قوی از يك مدرنیست است اما مسیری که او آنها را گسترش میدهد، اقیانوسی از ابهام را در خود دارد.

بخش دوم:

در ۲۵ ماه اکتبر سال ،۱۸۸۱ پابلو رونیز پیکاسو، فرزند دون خوزه روییز پیکاسو و ماریا پیکاسو لوپز در مالاگا واقع در جنوب اسپانیا به دنیا می آید. پدر او دون خوزه نقاش بود که در مدرسه ی هنرهای زیبا طراحی تدریس می کرده پابلو پیکاسو که هر دم تغییر روش در کارش داشته است در ناکجاآباد هنر سیر می کرده و همه ی کوششهایی را که برای طبقه بندی کارش در مقالات مفهومی یا در برگه دانهای مورخان هنر به کار می رفته به مبارزه می طلبید وی در سراسر دهه های پربار ،گذشته آثاری افریده که از نظر شیوه بیان و شگرد ،کار یکسره با هم فرق داشته، عناصر سبکی که به گمان هنر مندان آن زمان دیر زمانی پیش از این در گذشته پیکاسو مدفون شده بود، به طور ناگهان سر بر می آوردند و وی همین عناصر را با دیگر عناصر در می آمیخته تا دستاورد هایی نو و بر شگفت پدید آورد.

بخش سوم:

۱۰۰ سال پیش در تابستان سال ۱۹۰۹ هنرمندی جوان در یک کارخانه اجریزی خیره ایستاده بود هنوز هم زمانی که به چشمهای تیره پابلو پیکاسو می نگریم خبرگی خاصی به نظر میآید؛ چه در خودنگاره ها و چه در عکسهای این هنرمند مشهور و توانگر در خانه اش در جنوب فرانسه در تصویر سهمگینی که نقاش با صورتی نتراشیده و نگاهی نگران به آینده ای نزدیک در ۲۰ ژوئن ۱۹۷۲ از خود کشیده است چشمان او دایره هایی بزرگ در کاسه ای سه گوش با مردمکهایی یکی بزرگ و دیگری کوچک هستند. پیکاسو سال ۱۹۰۹ در ۲۸ سالگی یک روز تعطیل تابستانی، خبره ایستاده در کارخانه نقاشی ای را خلق کرد که امروز بر دیوار موزه آرمیتاژ در سن پترزبورگ روسیه آویخته شده است کارخانه آجریزی» تجربه ای در این باب است که چگونه میتوان فرمها را جسورانه ،کم ساده، یکپارچه و خلاصه کرد و همچنان تصویری آفرید که به سادگی قابل درک نیست اما عمیقاً سرشار از حیات است.

بخش آخر:

چند سال پیش زمانی که خبر درگذشت احمد شاملو اعلام شد و خیل جوانان و هنرمندان و هنردوستان به بیمارستان ایران مهر رفتند تا پیکر او را تشییع کنند. دختر جوانی با دیدن یکی از پوسترهای شعر و تصویر شاملو گفت: «آه… شاملو ساعت یک بامداد فوت کرده» از میان همراهانش هیچ کس نخواست یا

 

سوالات متداول:

  • چه موضوعی در این کتاب بررسی شده است؟

پاسخ: نویسنده در این کتاب به بررسی تاریخ نقاشی و کوبیسم میپردازد.

  •  دو هنرمند و نقاش معروف در این کتاب چه کسانی هستند؟

پاسخ: پیکاسو و براک دو هنرمند معروف هستند.

  • آیا نقاشی را ابزاری برای بیان عقاید میتوان دانست؟

پاسخ: بله نقاشی ابزاری برای بیان عقاید میباشد.

😍 چقدر خوشت اومد !


موضوعات :
هنر

تصاویر پیش نمایش


دانلود PDF کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان 201 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان 201 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان 201 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان 201 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب دانشنامه نقاشی جلد 4 جمعی از نویسندگان 201 صفحه پی دی اف-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *