no-img
بوک کده

دانلود PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان 30 صفحه پی دی اف


بوک کده
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
دانلود PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان 30 صفحه پی دی اف
pdf
جولای 10, 2024
حجم فایل: 1MB
نویسنده : بوک کده
۲۵,۰۰۰ تومان

دانلود PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان 30 صفحه پی دی اف


سایت بوک کده دانلود PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان 30 صفحه پی دی اف را برای شما دوستان فراهم آورده است.

کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت’ اثری جذاب از علی قاسمیان است که عاشقانه‌  پر از احساسات و تضادات عشق را بررسی می‌ کند. با سایت بوک کده همراه باشید.

 

کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان

ایماگوتراپی یا زوج درمانی مبتنی بر ایماگو، رویکردی جدید برای تبیین مفهوم پدیدهی عشق، پویایی روابط صمیمی، حل تعارض های زوج ها و غنی کردن روابط همسران است که دکتر هارویل هندریکس و همسرش، دکتر هلن هانت، آن را ابداع کرده اند .

 دانلود کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان

ویژگی های مثبت و منفی افراد مهم زندگیمان در کودکی انتخاب میکنیم. با این توضیح که فرایند های ناهشیار و ویژگی های نامطلوب مراقبان در کودکی، تاثیر به مراتب بیشتری در انتخاب های عشقی و بروز تعارض ها بین زوج ها بعد از ازدواج دارند.. 

پی دی اف کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان

از طرفی دیگر، تئوری ایماگو،در زمره رویکردهای رابط ها قرار میگیرد؛ به این معنی که در این تئوری، اولویت به روابط انسانی و ارتقای کیفیت آنهاست ..

PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان

 بر این اساس، مفهوم »جدایی« و تنهایی که از باور های حاکم بر اکثر فرهنگ هاست، توهمی بیش نیست و همه ی هستی که شامل انسان ها نیز میشود یک واحد به هم پیوسته است که همه ی اجزای آن با هم ارتباط دارند…

دانلود PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان

حتی اگر خود آنها از این یگانگی آگاهی نداشته باشند؛ لذا از نظر ایماگوتراپیست ها زوج ها حتی در شدیدترین چالش هایی که با خود به اتاق درمان می آورند.

 

در انتها می توانید برای اطلاعات بیشتر کتاب بازگشت به عشق هارویل هندریکس  را نیز مطالعه کنید.

 

فهرست مطالب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان :

فصل اول: مراحل ر وابط صمیمی

از زمانی که افراد توانستند خودشان شریک زندگیشان را انتخاب کنند و ازدواج های از پیش برنامه ریزی شده اجباری  رنگ باخت، محققان و نظریه پردازان تبیین های مختلفی برای راز جذابیت و فرایند عاشق شدن ارائه داده اند. از تبیین های زیست شناختی و تکاملی گرفته تا تبیین های که براساس نظریه ی تبادلی شکل گرفته اند. یکی از تئوری های چالش برانگیز در این زمینه، نقش ناخودآگاه یا ایماگو در انتخاب های عشقی افراد است. براساس این تئوری، انتخاب شریک زندگی، بیش از اینکه تحت تاثیر ارزیابی های آگاهانه باشد، معلول فرایندهایی است که زیر آستانه ی هشیاری درحال رخ دادن است . 

 

فصل دوم: تعارض و رشد

گفتیم یکی از مؤلفه های مرحله ی جنگ قدرت، بروز و تشدید تعارض ای و اختلاف نظرهای زوجه میباشد. با درصد بالایی از اطمینان میتوان گفت بین همهی زوجها تعارض و اختلاف نظر، کم یا زیاد، شدید یا خفیف،رخ میدهد؛ بنابراین داشتن ازدواجی بدون تعارض و دعوا امکانپذیر نیست. اما میتوان نوع تعارض و دعوا را تغییر داد و به اصطلاح دعواهای بیکالس را به دعوا های باکلاس تبدیل کرد. منظورمان از »دعوای باکلاس« این است که وقتی شما یا همسرتان دچار احساساتی نظیر خشم، عصبانیت، ناکامی، رنجش، یا سرخوردگی میشوید، بدون آنکه از لحاظ احساسی و عاطفی یکدیگر را تخریب کنید، با درک متقابل و احترام دوجانبه از این موقعیت عبور کنید و درباره ی احساسات هم با یکدیگر صحبت کنید.

 

فصل سوم: پایان دادن به چرخهی نزاع
مدتها بود که رابطهی امیر و نرگس وارد جنگ قدرت و فرسایش دیوانه کننده شده بود. هرکدام از آنها طرف مقابل را مقصر وضعیت ناخوشایند زندگی مشترکشان می دانست. آنها به تالش برای یافتن راه حل ادامه دادند و با آنکه امید چندانی نداشتند نزد من آمدند. بنا به توافقی که داشتیم آنها تصمیم گرفتند یکبار دیگر تمام تلاششان را به کار ببندند و متعهد شدند تا سه ماه دیگر هر کاری از دستشان بر میآید برای نجات رابطه شان انجام دهند. یکی از اولین کارهایی که باید انجام می دادند حذف میگرایی و آزارهای ناشی از تحقیر کردن، نفی کردن، و تضعیف یکدیگر در رابطه بود. .

 

سوالات متداول:

  • یکی از مؤلفه های مرحله ی جنگ قدرت چیست ؟ 

پاسخ : یکی از مؤلفه های مرحله ی جنگ قدرت، بروز و تشدید تعارض ای و اختلاف نظرهای زوجه میباشد

 

  • یکی از تئوری های چالش برانگیز در این زمینه چیست ؟

پاسخ : یکی از تئوری های چالش برانگیز در این زمینه، نقش ناخودآگاه یا ایماگو در انتخاب های عشقی افراد است

 

  • ایماگوتراپی یا زوج درمانی چیست؟

پاسخ : ایماگوتراپی یا زوج درمانی مبتنی بر ایماگو، رویکردی جدید برای تبیین مفهوم پدیدهی عشق، پویایی روابط صمیمی، حل تعارض های زوج ها و غنی کردن روابط همسران است

 

📚 😍 کتاب پیشنهادی

😍 چقدر خوشت اومد !


موضوعات :
ازدواج

تصاویر پیش نمایش


دانلود PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان 30 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان 30 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان 30 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان 30 صفحه پی دی اف-1
دانلود PDF کتاب از عشق رمانتیک تا کشمکش قدرت علی قاسمیان 30 صفحه پی دی اف-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *